Glasvezel versus ADSL | Glasnet Heemskerk Glasvezel versus ADSL | Glasnet Heemskerk

Glasvezel versus ADSL

ADSL volstaat vaak niet meer

Meer en meer bedrijven op de Trompet ervaren de ongemakken van hun huidige ADSL verbinding. Door de lange afstand tot de wijkcentrale, het feit dat de ADSL verbinding gedeeld wordt met 10 of 20 anderen en de upload snelheid veel lager is dan de download snelheid knelt de verbinding steeds vaker. Het gebruik van videobeelden, cloud computing, online diensten, het beheer van webshops en uploaden van foto of filmmateriaal zijn hiermee gewoonweg niet werkbaar of soms zelfs niet mogelijk.

Glasvezel op de Trompet is de toekomst

De ultieme oplossing, glasvezel, bleek voor individuele bedrijven in Heemskerk te kostbaar. Slechts enkele lokale ‘grootverbruikers’ of ICT bedrijven beschikken over een dure glasvezelverbinding aangeschaft bij een van nationale Telecom partijen. Zij zijn daarmee in staat om hun bedrijfsvoering en innovatie op een snelle en adequate manier in te richten. Op de Trompet betreft het slechts enkele bedrijven, de andere bedrijven blijven verstoken van glasvezel. Ondanks het feit dat er soms lokaal glasvezel aanwezig is, is het dus niet voor alle bedrijven mogelijk om tegen betaalbare tarieven gebruik te maken van glasvezel.